NYE ÅPNINGSTIDER.

Fra og med 2. august 2021, vil barnehagen være åpen fra kl. 6.45 - 16.30. Dette blir da nye normale åpningstider for barnehagen. Det planlegges ut fra grønt nivå etter sommerferien.

Vår behovsundersøkelse vedr. åpningstider, viser at behovet for tidligere åpningstider ikke lenger er tilstede.

Ut fra resultatene, og etter ønske fra de ansatte og de erfaringeer de har gjort seg det siste året, tok SU initiativ til å skrive et brev med ønske om nye åpningstider, til ES. Dette brevet ble lest opp, og saken ble behandlet i ES-møte torsdag 8.juli 2021. Her ble det da vedtatt at vi innfører nye åpningstider fra og med 2. august 2021.

Kort om de ansattes syn på saken, og noe info:

Våre erfaringer med reduserte åpningstider under pandemien, har fått frem flere positive sider ved å redusere åpningstiden, og komprimere voksentettheten. Dette øker kvaliteten i vårt arbeid, og det blir mer voksentid pr. barn dagen gjennom, noe som sjølsagt er veldig positivt.

NB: Det er viktig å påpeke, at de som har gitt oss beskjed om andre behov utover den nye åpningstiden, vil få oppfylt disse behovene! Det vil bli gjort egne avtaler med hver enkelt familie, og vårt vaktsystem vil bli justert i forhoid til dette, slik at det ikke vil gå utover barna hos disse. God kommunikasjon mellom foreldre og barnehagen, blir spesielt viktig her.

Det vi bli løpende evaluering av hvordan dette fungerer, og en hovedevaluering vil bli foretatt i desember dette år.

Alt i alt mener vi dette vil bli positivt for barnehagen, og ikke minst barna våre.

Ønsker alle en fortsatt god sommer!

Mvh. styrer