Gult nivå innføres fra og med tirsdag 14.desember.

Da ble det altså gult nivå igjen, og denne gangen er enkelte smittevernregler noe innskjerpet. Eierstyret i barnehagen har bestemt at vi forholder oss til de samme smittevernregler som de kommunale barnehagene i Elverum. Åpningstiden blir redusert, så vi er åpne kl. 7.30-16, fra og med 14.desember - 30.desember. Familier hvor begge foreldre har samfunnskritisk stilling, kan ta kontakt for avtale (se eget skriv fra kommunen i vedlegget).

Noen hovedregler:

- Ingen syke barn skal i barnehagen.

- Ingen syke foreldre/foresatte skal levere/hente barn i barnehagen.

- Foreldre/foresatte må bruke munnbind ved levering/henting i barnehagen.

Vi ønsker nå at alle foreldre/foresatte bruker munnbind ved levering/henting, at foreldre spriter hender ved porten i barnehagen, og at barna vasker hender når de kommer inn i garderoben. Alle må ringe på og vente utenfor garderoben, til de blir hentet inn av personalet.

Det vil bli strengere med inndeling i kohorter igjen, og derfor kan vi bli nødt til å starte dagen i koia med frokost der, for enkelte avdelinger. Dette vil dere evt. få nærmere beskjed om av avdelingen.

Slik utviklingen går med tanke på smittesituasjonen nå, så må vi være forberedt på enda strengere tiltak i den nærmeste tiden, desverre.

De med samfunnskritisk stilling:

Det er noe strengere med enkelte ting på gult nivå denne gang, bl.a. må nå begge foreldrene ha en samfunnskritisk stilling (godt dokumentert), for å ha rett på 30 min. utvidet åpningstid, som da vil bli kl. 7-16. Se link.

Utvidet åpningstid -samfunnskritiske

Vi gjør vårt beste for at alle skal få så gode dager som mulig, at alle skal få en fin tid frem mot jul, og bidrar med det vi kan for å begrense smitten.

Ønsker alle så gode og fine førjulsdager som mulig.

Ta kontakt med styrer ved spørsmål.

Mvh. styrer og eierstyret.